23 Ocak 2017 Pazartesi

Sınavdan Önce Stres Atmanın 7 Yolu

                    Sınava(Ygs-lys) az bir zaman kaldı.Arkadaşlar çok yoğun bir dönem geçirdiniz.Çözmediğiniz soru,çalışmadığınız konu kalmadı.Belki bazılarınız gecelerin yarısına kadar ders çalıştınız.Belki hala istediğiniz başarıyı elde edemediniz.Sınavda herşey olabilir.Yeter ki umudunuzu kesmeyin.Kendimden örnek veriyim.Ben girdiğimde hiç çalışmadığım konudaki soruları yapmıştım ama çok çalıştığım konudaki  soruları yapamadım.Herşeyinizi bu sınava bağlamış olabilirsiniz.Tamam,herşeyiniz bu sınava bağlı olabilir ama bu sizin sağlığınızda(fiziksel-ruhsal) önemli mi?Peki  gelelim asıl konuya.Sınav stresinden nasıl kurtulursunuz?Arkadaşlar yazdıklarımı sınava son bir hafta kala yapın.Böylece içinizden "Benim ders çalışmam gerek." diye düşünmeyeceğiniz için rahat olursunuz.


Sınav stresi nasıl atılır

1.Arkadaşlarınızla Vakit Geçirin
             Sizinle aynı durumda olan veya iyi geçindiğiniz arkadaşlarınızla vakit geçirin.İyi geçindiğiniz diyorum çünkü size ikide bir "Kaç net yapıyorsun?Heyecanlı mısın?Ben senden fazla yapıyorum." gibi cümlelerle sizi rahatlatmak yerine daha fazla strese sokacaklardır.Bu yüzden sınavınız kötü geçebilir.

2.Sevdiğiniz Şeyleri Yapın
            Sevdiğiniz şeyleri yapın.Örneğin; kitap okuyun,sevdiğiniz bir filmi izleyin...Sevdiğiniz yemeği yiyin.Size güç veren özlü sözleri okuyun,ezberleyin.Ayrıca  bunlar size sınava girerken hem maddi hemde manevi güç verecektir.Sınav anında diğer adaylara göre daha rahat,sınava odaklanmış  olacaksınız.

Darıca sahil

3.Gezin
            Çevrenizde olan doğal güzelliği olan sessiz,sakin yerlere gidin.Örneğin; ben sahile giderdim.Kayalıkların üstünde oturup,denize bakardım.Denizin maviliği kendime olan güvenimi arttırırdı, sakinleşirdim.İçimden de "Yarın ki sınav güzel geçecek." derdim.Ayrıca;bunu sınava son günler kala yaparsanız daha iyi olur.Sınav motivasyonunuzu arttırır ve içinizde stres,kötü düşünce falan kalmaz.

4.Hareketliliğinizi Arttırın
           Kısaca spor yapın.Sınava 3-4 gün varsa basketbol oynayın,koşu yapın... Çünkü;spor yaptıktan sonra rahatlarsınız.Eğer sınava bir gün kalmışsa bunları sakın yapmayın.Çünkü; ygs-lys esnasında yorgun olursunuz.Ama "Benim illa bir şeyler yapmam lazım." derseniz hafif tempolu yürüyüş yapın.Ayrıca,kendinizi çok fazla kasmayın bir tarafınızı yaralayabilirsiniz.



5.Yemenize Dikkat Edin
         Sınava az zaman kala yemek yemenin önemi artar.Çünkü;yediklerimizin 3'te 1'i beynimize gider.Ayrıca; kahvaltı yapmazsanız,düzenli ve sağlıklı beslenmezseniz sınav sırasında sınava odaklanmada zorluk çekersiniz.Ayrıca yapılan araştırmalar gösteriyor ki,okulda başarılı olan çocuklar okula gitmeden önce proteinli yiyecekler tüketir.Son olarak,karbonhidratlı yiyecekler uykunuzu getirebilir.

Sınav motivasyonu nasıl kazanılır

6.Müzik Dinleyin
          Sizi sakinleştiren müzikleri dinleyin.Geleceğiniz ile ilgili hayaller kurun.Örneğin;istediğiniz üniversiteye gittiğinizi hayal edebilirsiniz.Bu sizin umudunuzu,motivasyonunuzu arttıracak ve sizi savaşınızın kahramanı hissettirecek.Bu arada müzik dinleyin dediysek günün tamamını müzik dinleyerek geçirmeyin : )


7.Dua Edin
          Arkadaşlar dua etmek sizi hem rahatlatır hemde içiniz rahat olur.Ayrıca; çalışarak bir yere kadar gelebiliyoruz.Geriye kalan şey sınav anıdır.Ygs-lys sınavınızın iyi geçmesi hem bizim elimizde hemde Allah'ın elinde.Bu yüzden de dua etmek  önemlidir.

4 yorum:

  1. Bu yazıyı okumaya başlamadan önce hiç üniversite sınavı olabileceğini düşünmemiştim. İçinde bulunduğumuz zaman dünyayı ondan ibaret görsek de geçip bitince anlıyoruz bazı şeyleri. Sınava girecek arkadaşlara en büyük tavsiyem çok kasmayın, geçiyor hepsi. :)
    Hazır finaller falan yaklaşmışken bu konuya da bir el atsan çok makbule geçer tabi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatımızda gireceğimiz en kolay sınavlardan biri ve çok fazla kasmaya gerek yok.Zaten başarılı olanlar rahat olanlardır.Yorumunuz için teşekkürler. : )

      Sil
  2. kesinlikle! bunlar olmazsa insan depresyona giriyor. iki kez üniversite sınavına hazırlandım + önlisans sonrası DGS'ye girdim; bunların hepsini yaptım. Kafa dağıtmak şart.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafa dağıtmadığın zaman deşarj olamıyoruz.Bende 2 defa o sınava girdim :)

      Sil

Bizimle İletişime Geçebilirsiniz!

Ad

E-posta *

Mesaj *